söndag 29 juli 2012

Marknad.... Nehepp

Idag skulle vi gå på söndags marknaden, men den var stängd... Idag, söndag 😠 det var tråkigt. Så vi fick traska vidare.
Då kom vi på den smarta iden att åka på sightseeing i en Tourist buss / bil liknande liten sak. Det var roligt. Vi åkte till gamla gettot där nazisterna förvarade alla judar innan de transporterades till koncentrationslägren, sedan vidare till Shindlers fabric, där flera judar arbetade och klarade sig undan nazisterna. Och sen sist en sväng genom de judiska kvarteren. Vi fick oxå stanna vid den trappa som var med i filmen Shindlers list. Inte för att jag sett den filmen men nu har jag iaf sett trappan 😃
Sen åt vi mat och då blev det oväder med regn och åska 😨 jag gillar inte åska.
Nu är vi iaf på hotellet igen, Jesper och Co. Badar och jag sitter på rummet och har precis duschat. Ska göra mig iordning för vi ska väl ut i regn rusket igen för att äta lite mer mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar